Este clar că autostrăzi, nu. Este clar că doctoratul și pedeapsa, nu. Este clar că otrăvirea copiilor din Argeș n-are cauze. Este clar că alungarea microbilor de prin spitale, nu. Deși Guvernul este de specialiști, nu? Uite însă un exemplu care nu ține de macro, de spirale economice, de studii în marile capitale ale Europei, nici de poziții prin Comisiile Europene. Exemplul meu vine de la Otopeni. Sînt multe detalii de toată jena, dar iată ce se întîmplă în mandatul Cioloș-Costescu. La Otopeni te întîmpină, cum cobori din avion, anunțul: aveți taxi-instant și taxi la comandă. Cînd ieși din Otopeni, taxi instant înseamnă taxiurile criminale. Fenomenul Colcăiala a revenit. Călătorul agățat violent din aeroport sau la ieșire, neinformat asupra prețului scandalos, taxat cu sume uriașe pe kilometru. Acest tip de taximetrie a dus la măcelărirea japonezei Yurika Masuno, acum trei ani, în codrii de lîngă București. Școala, practica lui Costescu de la Transporturi, nu? Ce-nseamnă taxi la comandă? Aparatele de la Otopeni-Sosire au devenit inutile. Un act de mare tupeu din partea administrației Otopeniului desființează accesul taxiurilor de la orice firmă cu tarif oficial acceptat, pe motivul că acestea dețin instalație de alimentare pe gaz. Ieri, coborînd din avion, m-am așezat la o coadă care în jumătate de oră a rămas neclintită. Tariful de 1,39, menținut în ultimii șase-șapte ani, i-a obligat pe taximetriști să prefere instalațiile pe gaz. Pe scurt, la Otopeni nu vine nici dracu’, iar comanda la aplicație, cu bon, este nulă. Mai mult, este imposibil să comanzi individual. Taxiurile nu sînt lăsate să urce la Sosiri. Este ordin. Lecțiile firul ierbii – micro sînt mai utile, Cioloș-Costescu. Nu-i așa, prietenii guvernanților, ăia din străinătate, coboară la Otopeni. Să-i lăsați la un taxi-instant, propun.

Articolul meu din Dilema veche